Pro školy
Vložte svůj text...
Program pro školy, který umožňuje používání EOV i jiných metod ve školách.
Program stavíme na míru škole, jejím potřebám a možnostem. Rády podáme více informací po telefonu, rády se přijedeme podívat a domluvit.
Recenze:
Využívání extraokulárního vidění (EOV) při výuce v komunitní škole "zeMě svět"
– Artemisska, z.s., centrum pro podporu domácího vzdělávání
Používání metody extraokulárního vidění přináší během našeho vzdělávání mnoho výhod. Ve skupině mám děti v rozmezí 5 - 11 let, které s maskou vidí většinou se zavřenýma očima. Pracují nejen s knihami, probíraným učivem, ale i s různými variantami zakrytí obrázku, kdy například zvládnou vybrat předem určenou kartu z několika karet, položených obrázkem směrem k podložce.
Ze mě je to skvělá metoda pro rozvoj intuice a nalezení správného řešení. Z mé zkušenosti tato metoda podporuje mimo jiné rozvoj zdravé sebedůvěry a napomáhá tím i zdravému vývoji jedince.
Již samotné využití masky (zakrytí očí) prohlubuje soustředění dětí, doslova otevírá další možnosti vnímání okolí a tím i probírané látky, její snadnější vizualizaci, pochopení a následné zapamatování.
Výuka s využitím extraokulárního vidění u nás začíná relaxačním cvičením a poté řešením úkolů (skládání domina; hraní karet; řešení matematických, logických úloh), které si pro děti připravím.
Přestože mám s využitím této metody během výuky zatím krátkou zkušenost, už teď mohu uvést několik příkladů pokroků u dětí.
Děti s horší pamětí, či sníženou schopností vyjadřování* si při výuce s využitím extraokulárního vidění snadněji vybavují slovíčka v cizím jazyce, zlepší se jim plynulost vyprávění a komunikace obecně, dokáží si bez dlouhého přemýšlení vybavit zeměpisné názvy a pod..
*(projevuje se i při vyprávění v rodném jazyce, kdy si např. nemohou vzpomenout na běžně používaná slova, jako jsou klíče, okno….)
U dětí se sluchovými vadami jsem pozorovala lepší vnímání a lepší reakci na slovní podněty.
Zde se domnívám, že mohlo dojít k lepšímu vnímání neverbální komunikace, což ve výsledku vedlo ke snadnějšímu splnění zadaného úkolu (určení barvy a číslovky v českém i anglickém jazyce, kdy navíc konverzace probíhala v celých větách).
Děti s nižším sebevědomím, a nebo i sníženou schopností soustředit se, zažívají častěji pocit úspěchu a radosti, neboť pomocí hlubšího soustředění dokáží bez dopomoci samy zvládnout úkoly a navíc v mnohem kratším časovém úseku.
U dětí předškolního věku (v naší přípravné třídě) mě překvapilo, že dokázaly po předložení obkreslovací šablony určit, že se jedná o ČR. Dokázaly sdělit i další informace týkající se ČR, které pravděpodobně zachytily během zpracovávání svých vlastních úkolů a edukačních her, kdy jsem téma ČR probírala se staršími dětmi.
Během výuky "v masce" jsem na celé skupině pozorovala hlubší schopnost vnímat okolí a větší respektování ostatních dětí. Děti si neskákaly do řeči, dávaly si vzájemně prostor, respektovaly či vnímaly více potřeby druhých.
Pomocí každodenních relaxačních technik a využívání extraokulárního vidění došlo v krátké době k mírnému zklidnění celé skupiny a efektivnější práci. Tím vzniklo více času pro vlastní dětskou hru, vycházky a tvoření.
Jako pedagog jsem nadšená, když vidím radost dětí z prožívaného úspěchu, kdy jsou navíc schopny daná témata zpracovávat efektivněji, následně si je snadněji zapamatovat a vizualizovat…
Do budoucna bych ráda rozšířila využívání extraokulárního vidění při výuce jednotlivých oblastí fyziky a matematiky, kdy z praxe vím, že je mnohdy pro žáky těžko uchopitelné téma např: řešení několika lineárních rovnic či elektromagnetismu, lom světla, v chemii pojmu atom, jeho části, působící síly a jejich vliv, vzájemné propojení a souvislosti …..
Ráda bych s dětmi pracovala na jejich intuici a zdravé sebedůvěře.
Každý z nás si určitě někdy řekl: "Kdybych tak poslechl ten pocit, co jsem měl a zaškrtl tu druhou odpověď…"
Ony totiž znalosti z hlediska paměti jsou jedna věc, ale umět si sám sobě naslouchat, to se nezapomíná, i proto bych ráda podporovala a prohlubovala intuici nejen u sebe ale i u dětí, které do našeho centra dochází.